NLC 5. 7. 2020 a testy velkých dalekohledů

Než se nám opět vyjasní a zavalíme to tu kometou NEOWISE, ohlížíme se za spektakulárním vývojem nočních svítících oblak v minulých dnech, především 5. 7. večer u nás a 8. 7. ráno od slovenských kolegů. Aleš pak přidává své postřehy k testům dalekohledu C11 s Hyperstarem a 16″ RCčka v Turnově s rovnačem a redukcí M48/Canon.

Aleš: Přikládám fotografie krásných NLC nejprve ze zahrady, kde jsem se chystal dělat testovací snímky se sestavou C11+Hyperstar, ale poté, co se objevila tak výrazná NLC, jsem to rychle sbalil a jel na jablonecký Petřín udělat fotku panoramatu města s NLC.

Denní testovací snímky jsou přes C11+Hyperstar+C650D po vyladění kolimace a jedna soumraková Vega ze statické montáže, pak jsem to složil a jel fotit NLC a následně dál do Turnova. Tam jsem testnul na RC16 rovnač s redukcí M48/Canon jak FF (Canon 5D Mk IV) tak APS-C (Canon 650D mod), pak přišla fronta a bylo po ptákách…

Výše je NGC 457 přes DSLR fullframe a APS-C

Na fotografiích M103 a M111 (há-chí Per) na fullframe C5D MkIV

MaG: Jel jsem s Romanem na hvězdárnu v Turnově a kolem desáté ještě z auta nevěřícně koukal na jihozápadní obzor a zenit, kde se rozkládala mohutná NLCčka. Po dojezdu na hvězdárnu jsme rozbalili nádobíčko, z čehož přikládáme momentky v podobě dvou animací.

Pak se k nám přidal Aleš a tak jsme se kochali planetami a testovalo se fotograficky RCčko. Škoda jen, že poté, co jsme pečlivě nachystali techniku na ranní kometu, tak se asi hodinu před jejím představením nasunula oblačnost a bylo, jak dnes už víme, na několik dní vystaráno. Snad se brzy vyjasní a užijeme si této velmi jasné komety dosyta.

NLC 5. 7. 2020 22:24 Hvězdárna Turnov