Moje pozorování - strana 13

Perfektní záběr Perseidy a polární záře pořídil v roce 2000 Jimmy Westlake Radiant meteorického roje Perseid Nádherné Perseidy 2001
Meteorický roj Perseid - nazývaný "ohnivé slzy Sv. Vavřince (dříve připadalo maximum právě na 10. 8.) - určitě nejznámější roj mezi lidmi, nestihly-li jej předběhnout nyní tak slavné Leonidy. Rok 2001 znamenal v období jejich maxima sice jasné, ale velmi chladné počasí. Teplota klesla i k 5 stupňům Celsia!
Fotka komety C/1999 T1 (McNaught-Hartley) od italských astronomů Snímek Herkula od Jakuba Kencla Kometa C/1999 T1 (McNaught-Hartley)
Zřejmě první jasnější kometa 3. tisíciletí, poměrně dobře pozorovatelná jednoduchou technikou.
Tato stránka je doplněna fotografiemi, které pořídil jeden ze čtenářů - Jakub Kencl. Jeho práce je typickým příkladem focení s jednoduchou technikou.
Zřejmě nejpovedenější záběr polární záře je z 1.4. 0:40 SELČ Podruhé jsem fotil polární záři po 1:10 ráno Polární záře 1. dubna 2001
Téměř přesně rok na to, co byla u nás pozorovatelná výrazná polární záře (6. dubna 2000) měli jsme další příležitost vidět alespoň jednu slabší. Tentokrát, se štěstím, ale připraven, jsem udělal několik fotografií.

<<< předchozí <<    >> další strana >>>