Nezaháleli jsme ani v Jablonci…

Zatímco Martin se rekreoval v Chorvatsku a užíval si tamní tmavé oblohy, nezaháleli jsme ani doma. Tlaková výše v okolí novu nám nadělila několik jasných nocí, které jsme náležitě využili. S Vicem jsme vyrazili pozorovat hned tři po sobě jdoucí večery.

První noc jsme testovali „almaru“ (40cm dobson) po generální opravě u Milana a to na Kopanině. Seeing za moc nestál, přesto jsme se zaměřili na slabé planetární mlhoviny (IC, PK, Abell) a kulové hvězdokupy katalogu Palomar.

Jizerka 8.7.2013

Následující noc jsme se sešli u Pešákovny na Jizerce ještě s Honzou P. S dobsony 30 a 40 cm jsme prohlíželi hlavně objekty nízko nad jižním obzorem. Okouknout jsme samozřejmě nezapomněli ani jasnější komety. A zatímco se Martin vyhříval u moře, na Jizerce teplota po půlnoci klesla ke 3 °C, tak uprostřed léta přišla vhod i péřovka s čepicí…

Třetí noc jsme vyrazili na Dalešice, tentokrát pouze s binary a jasným plánem hledat jasnější asteroidy. Nejprve jsme je lovili mezi mraky, ale pak se počasí umoudřilo a vyjasnilo se. Takže i relativně krátké letní noci lze využít k zajímavým toulkám oblohou.