Tip na pozorování – supernova SN 2021pfs

Ve spirální galaxii NGC 5427 byla 9. 6. 2021 objevena supernova, která dostala označení SN 2021pfs. Nachází se 36.7″ západně a 2.9″ jižně od jádra galaxie. Ta má jasnost kolem 13 mag a naleznete ji asi 3° západně od hvězdy iota Vir (Syrma). Supernova nyní zjasnila ke 14 mag – za dobrých podmínek by měla být viditelná v dalekohledech 14-16″, samozřejmě čím větší aperturu použijete, tím lépe uvidíte obě galaxie, které společně tvoří interagující pár s označením Arp 271. Supernova je typu Ia a nachází se asi 130 mil. světelných let daleko. Další fotografie naleznete zde.

Když se vám podaří supernovu spatřit vizuálně nebo ji vyfotografovat, nezapomeňte se s námi o svoji radost podělit v komentářích.

Jeden komentář k “Tip na pozorování – supernova SN 2021pfs”